Sunday 27 January 2008

Športové možnosti

Mne osobne na Aljaške okrem iného učarovali rôzne možnosti športového vyžitia, ktoré sú u nás často nedostupné. Predstavte si letné lezenie na ľadovci v krátkych rukávoch, či lyžovanie na snežných poliach. Mám známych, ktorí dodržiavajú niekoľkoročnú tradíciu pravidelného lyžovania aspoň raz v mesiaci počas celého roku. Najťažší je august a september, kedy už takmer nie je starý sneh a nový ešte nenapadol. Vtedy to je vcelku náročné. Treba si niesť lyže na batohu takmer celý deň, aby ste našli nejaké snehové pole, niekoľkokrát sa spustili na pár sekúnd a zase šlapali domov.


















Letne lezenie ladov

Ďaľšou úžasnou skúsenosťou bolo morské kajakovanie. Ja som sa prvý raz dostala k tejto aktivite až v skorý októbrový víkend, kedy nám práve v to ráno napadol prvý sneh pred domom. Bol veterný deň, čo znamenalo vysoké vlny a zároveň moje obavy z prevrátenia sa. Ak by sa tak náhodou stalo, približne do 5 minút sa človek podchladí, preto je potrebné ovládať, ako sa znovu dostať späť do lode. Ja som samozrejme tento základný kurz neabsolvovala a vravela som si, veď mám nejaké skúsenosti s riečnym kajakom. Ale predsa je to iné. Na mori vlny prichádzajú z rôznych smerov podľa vetra. Najbezpečnejšie je byť kolmo na vlny, ale keďže ma tie tlačili ku skalným útesom a boli dosť veľké, bála som sa presmerovať loď a tak som radšej často pádlovala dozadu.














Bicyklovanie na ladovci

Zapáčil sa mi aj “Backpacking rafting”, ide o malý jednomiestny nafukovací čln, s hmotnosťou do 3 kg, jednoducho zbaliteľný do ruksaku. Tento šport získava na svojej popularite. Ani sa nečudujem, veď mnohé časti Aljašky sú stale málo dostupné, niekedy najjednoduchší spôsob, ako sa voľakde dostať, je po rieke. Niektoré letné aktivity vie však znepríjemniť obrovské množstvo komárov.


No comments:

Post a Comment